מה עושים לאחר פציעה בצבא

 

כללי ההתנהגות לאחר תאונה בצבא 


אם נפגעת בתאונה במסגרת הצבא, קרוב לודאי שגם אם לא נפצעת קשה, עדיין יש בלבול והתרגשות ולכן אסור לאבד את העשתונות, ויש לפעול לפי הכללים המצוינים להלן:

במידה ומדובר בתאונה צבאית קשה או תאונה קטלנית, והגיע אמבולנס למקום אירוע התאונה, מומלץ שלא לסרב להתפנות באמצעות האמבולנס לבית החולים. אסור לחתום לנהג האמבולנס על שום טופס או התחייבות, בטרם וידאתם שהוא רשם את פרטי אירוע התאונה בצבא כפי שהם. לרבות מקום התאונה, נסיבות התאונה ואם לדוגמא היה איבוד הכרה או ערפול הכרה, יש לוודא שנהג האמבולנס אכן רשם את זה. 

במידה ומדובר בתאונה קלה יותר במסגרת השירות הצבאי, ולא הגיע אמבולנס למקום אירוע תאונת העבודה, יש להתפנות באופן עצמאי ממקום התאונה או למרפאת היחידה ואם הנפגע בתאונה נמצא מחוץ לבסיס לחדר המיון של בית החולים הקרוב. לא ניתן ללכת לקופת חולים בזמן השירות הצבאי. מומלץ להגיע לטיפול באופן מיידי ולא לדחות את הטיפול לסוף היום  ובטח שלא לשעות הערב של אותו יום. אסור לדחות את ההגעה לטיפול רפואי ליום שלמחרת. כל עיכוב בפנייה לטיפול רפואי גורם נזק משפטי לתיק התאונה במסגרת הצבא ויתכן שאפילו התאונה לא תוכר כתאונה במסגרת הצבא בגלל  

אם נפצעת בתאונת דרכים בדרך חזרה מהבסיס או בתאונת דרכים בדרך לבסיס, או בתאונת דרכים בזמן השירות הצבאי, הרי שאם מדובר בתאונה ברכב אזרחי אתה יכול לבחור האם התאונה תהיה תאונה במסגרת הצבא והתביעה תהייה על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום או שזו תהיה תאונת דרכים רגילה וניתן יהיה לתבוע את חברת הביטוח של הרכב. אם מדובר בתאונת דרכים ברכב צבאי, קרוב לוודאי שניתן יהיה לתבוע רק את  משרד הביטחון על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום יש לרשום את פרטי הרכב השני המעורב בתאונה. במידה ויש יותר מרכב אחד שמעורב בתאונת הדרכים יש לרשום את הפרטים של כל כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונת הדרכים. כמובן שיש לרשום גם את מספר הרכב, סוג הרכב, פרטי הבעלים של הרכב, שם סוכן הביטוח וכתובתו וכו'...

יש לרשום פרטים מלאים של הנהג ברכב השני שהיה מעורב בתאונת הדרכים, וזאת על פי תעודה מזהה. יש לרשום את כל הפרטים הבאים לרבות: שם מלא , כתובת מדויקת, מספר הטלפון והטלפון הסלולרי, תעודת זהות וכל פרט מזהה אחר. יש לבדוק שפרטי הטלפון שנמסרו הם אכן נכונים. פשוט יש להתקשר ולראות שהטלפון של הנהג השני אכן מצלצל. 

יש לרשום ולברר את הפרטים של כל העדים (מלבד הנהג) שהיו מעורבים בתאונת דרכים. מאוחר יותר כשהנהג השני יכחיש את אירוע תאונת הדרכים או את נסיבותיה, לעדים תהיה חשיבות גדולה. יש לשמור על קשר שוטף עם העדים (לברך אותם בחגים לדוגמא) ולא לחכות עד למשפט בשביל ליצור איתם קשר. 

במידה והגיע אמבולנס למקום אירוע התאונה, מומלץ שלא לסרב להתפנות באמצעות האמבולנס לבית החולים. אסור לחתום לנהג האמבולנס על שום טופס או התחייבות, בטרם וידאתם שהוא רשם את פרטי אירוע התאונה הצבאית כפי שהם. אם לדוגמא היה איבוד הכרה או ערפול הכרה, יש לוודא שנהג האמבולנס אכן רשם את זה. 

במידה ולא הגיע אמבולנס למקום אירוע התאונת עבודה, יש להתפנות באופן עצמאי ממקום התאונה לחדר המיון של בית החולים הקרוב. מומלץ להגיע לטיפול באופן מיידי ולא לדחות את הטיפול לשעות הערב של אותו יום, שלא לדבר על היום שלמחרת. כל עיכוב בפנייה לטיפול רפואי גורם נזק משפטי לתיק התאונה במסגרת הצבא

יש לוודא שבתעודת חדר המיון של בית החולים או במכתב השחרור מבית החולים, או במסמך הרפואי הראשוני מקופת החולים, רשומות כל התלונות עליהן התלוננת. אם לא כל התלונות רשומות (לדוגמא לא כתוב שאיבד הכרה אפילו למספר שניות), אסור לעזוב את המוסד הרפואי בטרם הרופא המטפל יתקן את הטעון תיקון. יש לדרוש מהרופא שיחתום ליד התיקון במידה והתיקון הוסף בכתב יד. חשוב לציין שאם לדוגמא נפגעת בתאונה צבאית  גם במרפק וגם בברך. והרופא לא כתב שנפגעת במרפק אלא רק בברך, יש סיכוי מצוין שפקיד  התביעות של משרד הביטחון  לא יכיר במרפק כמקום שנפגע כפגיעה בשירות על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום, וזה ייצר בעיות משפיות סבוכות בשלב מאוחר יותר.  אם מדובר בתאונת  רגילה במהלך השירות הצבאי (ולא בתאונת עבודה ברכב) חשוב מאוד לציין בפני הרופא שירשום שמדבור בתאונה במסגרת השירות.

אסור לתת לשום גורם מסמכים רפואיים מקוריים. גם לרופאים יש למסור רק עותקים של המסמכים הרפואיים. בשלב מאוחר יותר יתכן ויהיה צורך להציג בפני בית המשפט את המסמכים המקוריים, ואם הם ניתנו לגורם שלישי, יתכן ויהיה קשה מאוד להשיג אותם.

יש להיוועץ עם עורך דין של נזיקין המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון או עורך דין שמתמחה לתביעות כנגד הצבא כבר בשלבים הראשונים (השעות הראשונות או הימים הראשונים) של התאונה.

יש להודיע בהקדם האפשרי למפקדים שלך על אירוע התאונה. אם המפקד מבקש שתמלא דוח תאונה. כדאי לעשות זאת רק לאחר ההתייעצות עם עורך דין המתמחה בתביעות כנגד משרד הביטחון. 

יש לבקש בהקדם האפשרי מהמפקד הישיר שימלא דוח פציעה. אם לא ימולא דוח פציעה זה עלול ליצור בעיות משפטיות סבוכות בשלב מאוחר יותר. זכור לקבל ולשמור על עותק מדוח הפציעה לתמיד!!! 

יש לאסוף ולתעד ראיות על התאונה במסגרת השירות הצבאי ולרבות ראיות על המפגע שכתוצאה ממנו התרחשה תאונת העבודה. לדוגמא, יש לצלם את המדרגות השבורות, את החוסר במעקה הבטיחות ועוד.  יש כמובן לשמור גם על כל החומר הרפואי של יום הפציעה אבל גם על כל החומר הרפואי לרבות בדיקות וניתוחים כתוצאה מהתאונה. מסמכים אלה יהיו חשובים מאוד לצורך הגשת התביעה נגד משרד הביטחון

מומלץ לקרוא גם את הפוסטים הבאים לצורך תביעה נגד משר הביטחון. לשם כך לחץ:

כיצד בוחרים עורך דין לתביעות משרד הביטחון

פציעת חיילים בזמן חופשה

נכות ממשרד הביטחון החמרת מצב 

פיצויים ממשרד הביטחון

ועדה רפואית נכי צהל 

תביעה לנכות מוסבת 

 

אנו משרד עורכי דין שמתמחה בתביעות כנגד משרד הביטחון. אנו נוכל להדריך אותך בנוגע למה לעשות לאחר פציעה בצבא. בטרם תעשה פעולה כלשהי, כדאי שתתייעץ

התקשר עכשיו לטל' 1-800-229-444 

וקבע פגישת ייעוץ ראשוני עוד היום!


זהו אמנם המאמר של מה עושים לאחר פציעה בצבא, אם אם באמת אתם רוצים לדעת מה  לעשות לאחר פציעה בצבא   כדאי מאוד לקרוא לא רק את המאמר של " מה עושים לאחר פציעה בצבא " אלא גם מאמרים נוספים בעניין פציעות בצבא ותביעות נכגד משרד הביטחון. כפי שצוינו לעיל בכל מקרה אין במאמר  מה עושים לאחר פציעה בצבא ובמאמרים האחרים באתר כדי להחליף ייעוץ ספציפי מעורך דין לתביעות משרד הביטחון ורק הוא יכול להגיד באופן בטוח מה עושים לאחר פציעה בצבא. במידה ויש סתירה בין הנאמר במאמר זה לבין הנאמר על ידי עורך דין לתביעות משרד הביטחון בייעוץ אישי, תמיד יש להעדיף את מה שנאמר על ידי עורך דין לתביעות משרד הביטחון  על פני מה שכתוב במאמר.