מה עושים לאחר תאונת עבודה

 כללי ההתנהגות לאחר תאונת עבודה 

זכויות נפגעי תאונת עבודה


" מה עושים לאחר תאונת עבודה " זו שאלה ששואל עצמו כל נפגע בעבודה. במאמר זה ננסה לתת פתרון לשאלה זוח. אם נפגעת בתאונת עבודה, קרוב לודאי שגם אם לא נפצעת קשה, עדיין יש בלבול והתרגשות ולכן אסור לאבד את העשתונות, ויש לפעול לפי הכללים המצוינים להלן:

כעורך דין המתמחה בתאונות עבודה אני ממליץ, שבמידה ומדובר בתאונת עבודה קשה או תאונת עבודה קטלנית, והגיע אמבולנס למקום אירוע התאונה, מומלץ שלא לסרב להתפנות באמצעות האמבולנס לבית החולים. אסור לחתום לנהג האמבולנס על שום טופס או התחייבות, בטרם וידאתם שהוא רשם את פרטי אירוע תאונת העבודה כפי שהם. לרבות מקום התאונה, נסיבות התאונה ואם לדוגמא היה איבוד הכרה או ערפול הכרה, יש לוודא שנהג האמבולנס אכן רשם את זה. 

במידה ומדובר בתאונת עבודה קלה יותר, ולא הגיע אמבולנס למקום אירוע תאונת העבודה, יש להתפנות באופן עצמאי ממקום התאונה לחדר המיון של בית החולים הקרוב. או של מחלקת תאונות בקופת חולים. מומלץ להגיע לטיפול באופן מיידי ולא לדחות את הטיפול לסוף יום העבודה ובטח שלא לשעות הערב של אותו יום. אסור לדחות את ההגעה לטיפול רפואי ליום שלמחרת. כל עיכוב בפנייה לטיפול רפואי גורם נזק משפטי לתיק תאונת העבודה ויתכן שאפילו התאונה לא תוכר כתאונת עבודה בגלל העיכוב בקבלת הטיפול הרפואי. אם הנפגע יפעל על פי עיצה זו, הוא עשוי לחסוך בעתיד עבודה רבה של עורכי דין לתאונות עבודה, שלא תמיד מצליחה. על פי הפתגם - "אבן קטנה שילד קטן וטיפש זורק לבאר , עשרה חכמים לא מצליחים להוציא"

 

אם נפצעת בתאונת דרכים בדרך חזרה מהעבודה או בתאונת דרכים בדרך לעבודה, או בתאונת דרכים בזמן עבודה, הרי זו גם תאונת עבודה וגם תאונת דרכים. יש לרשום את פרטי הרכב השני המעורב בתאונה. במידה ויש יותר מרכב אחד שמעורב בתאונת הדרכים יש לרשום את הפרטים של כל כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונת דרכים. כמובן שיש לרשום גם את מספר הרכב, סוג הרכב, פרטי הבעלים של הרכב, שם סוכן הביטוח וכתובתו וכו'...כמובן שיש להתייעץ בהקדם עם עורך דין שמתמחה לתאונות עבודה. או עורך דין המתמחה בתאונות דרכים

יש לרשום פרטים מלאים של הנהג ברכב השני שהיה מעורב בתאונת דרכים, וזאת על פי תעודה מזהה. יש לרשום את כל הפרטים הבאים לרבות: שם מלא , כתובת מדויקת, מספר הטלפון והטלפון הסלולרי, תעודת זהות וכל פרט מזהה אחר. יש לבדוק שפרטי הטלפון שנמסרו הם אכן נכונים. פשוט יש להתקשר ולראות שהטלפון של הנהג השני אכן מצלצל. 

יש לרשום ולברר את הפרטים של כל העדים (מלבד הנהג) שהיו מעורבים בתאונת דרכים. מאוחר יותר כשהנהג השני יכחיש את אירוע תאונת הדרכים או את נסיבותיה, לעדים תהיה חשיבות גדולה. יש לשמור על קשר שוטף עם העדים (לברך אותם בחגים לדוגמא) ולא לחכות עד למשפט בשביל ליצור איתם קשר.עורכי דין לתאונות עבודה ועורכי דין לתאונות דרכים נתקלים בשלבים מאוחרים של המשפט בבעיות קשות של שיתוף פעולה עם עדים, אך ורק בגלל שהתובע לא השכיל לשמור על קשר שוטף עם העדים לתאונה.

במידה והגיע אמבולנס למקום אירוע התאונה, מומלץ שלא לסרב להתפנות באמצעות האמבולנס לבית החולים. אסור לחתום לנהג האמבולנס על שום טופס או התחייבות, בטרם וידאתם שהוא רשם את פרטי אירוע תאונת העבודה כפי שהם. אם לדוגמא היה איבוד הכרה או ערפול הכרה, יש לוודא שנהג האמבולנס אכן רשם את זה. 

במידה ולא הגיע אמבולנס למקום אירוע תאונת העבודה, יש להתפנות באופן עצמאי ממקום התאונה לחדר המיון של בית החולים הקרוב. מומלץ להגיע לטיפול באופן מיידי ולא לדחות את הטיפול לשעות הערב של אותו יום, שלא לדבר על היום שלמחרת. כל עיכוב בפנייה לטיפול רפואי גורם נזק משפטי לתיק תאונת העבודה.

יש לוודא שבתעודת חדר המיון של בית החולים או במכתב השחרור מבית החולים, או במסמך הרפואי הראשוני מקופת החולים, רשומות כל התלונות עליהן התלוננת. אם לא כל התלונות רשומות (לדוגמא לא כתוב שאיבד הכרה אפילו למספר שניות), אסור לעזוב את המוסד הרפואי בטרם הרופא המטפל יתקן את הטעון תיקון. יש לדרוש מהרופא שיחתום ליד התיקון במידה והתיקון הוסף בכתב יד. חשוב לציין שאם לדוגמא נפגעת בתאונת עבודה גם במרפק וגם בברך. והרופא לא כתב שנפגעת במרפק אלא רק בברך, יש סיכוי מצוין שהפקיד תביעות של ביטוח לאומי לא יכיר במרפק כמקום שנפגע בתאונת העובדה, וזה ייצר בעיות משפטיות סבוכות בשלב מאוחר יותר.  אם מדובר בתאונת עבודה רגילה (ולא בתאונת עבודה ברכב) חשוב מאוד לציין בפני הרופא שירשום שמדובר בתאונת עבודה.

אסור לתת לשום גורם מסמכים רפואיים מקוריים. גם לרופאים יש למסור רק עותקים של המסמכים הרפואיים. בשלב מאוחר יותר יתכן ויהיה צורך להציג בפני בית המשפט את המסמכים המקוריים, ואם הם ניתנו לגורם שלישי, יתכן ויהיה קשה מאוד להשיג אותם.

יש לאסוף כל מסמך ו/או קבלה המעידים על הוצאה הקשורה לתאונה, לרבות הוצאות בגין עזרת צד ג' (מטפלת עוזרת וכו'...) הוצאות עבור נסיעות, הוצאות רפואיות שאינן בסל הבריאות ועוד. 

אסור לשוחח עם חוקרים של חברת הביטוח בעניין תאונת העבודה או בכל עניין אחר בטרם קבלת ייעוץ מעורך דין מתמחה בתאונות עבודה

יש להיוועץ עם עורך דין נזיקין המתמחה בתאונות עבודה כבר בשלבים הראשונים (השעות הראשונות או הימים הראשונים) של התאונה.

יש להודיע בהקדם האפשרי למעביד שלך על אירוע התאונה.  אם המעביד מבקש שתמלא דוח תאונה . כדאי לעשות זאת רק לאחר ההתייעצות עם עורך דין שמתמחה בתאונות עבודה

במידה ומדובר בתאונת עבודה קטלנית או בתאונת עבודה בה נפגע העבודה באופן קשה, ש לדווח בהקדם למפקח על העבודה במשרד העבודה והרווחה על מנת שיחקור את תאונת העבודה. יש לזכור, שחשוב  לשתף פעולה עם החוקר מטעם משרד העבודה והרווחה.

יש לאסוף ולתעד ראיות על תאונת העבודה ולרבות ראיות על המפגע שכתוצאה ממנו התרחשה תאונת העבודה. לדוגמא, יש לצלם את המכונה ללא המגינים, את המדרגות השבורות, את החוסר במעקה הבטיחות ועוד. 

לסיכום, אם באמת אתם רוצים לדעת "מה עושים לאחר תאונת עבודה" , יש להתייעץ עם עורך דין לתאונות עבודה בהקדם האפשרי והוא יוכל להנחות ולהסביר לכל נפגע עבודה מה עושים לאחר תאונת עבודה.

אם נפגעת בתאונת עבודה, מומלץ לקרוא גם את הפוסטים הבאים שחשובים לכל נפגעי העבודה. לשם קריאת הפוסטים לחץ כאן:

מה עושים לאחר תאונות עבודה

כיצד לבחור עורך דין לתאונות עבודה

זכויות נפגעי תאונות עבודה

תאונת דרכים תאונת עבודה

הפסדי השתכרות בתאונת עבודה

תביעה כנגד המעביד בתאונת עבודה

תביעת נכות מעבודה

תביעת מחלקת מקצוע

תביעת מיקרוטראומה

 

משרדנו הוא משרד עורכי דין לתאונות עבודה. ואנו ננחה ונלמד אותך מה לעשות לאחר תאונת עבודה. אנו ממליצים לך להתקשר בהקדם ולקבל ייעוץ.

התקשר עכשיו וקבע פגישת ייעוץ !

 

התקשר עכשיו לטלפון 1-800-229-444 

זהו אמנם המאמר של מה עושים לאחר תאונת עבודה, אם אם באמת אתם רוצים לדעת מה  לעשות לאחר תאונת עבודה   כדאי מאוד לקרוא לא רק את המאמר של " מה עושים לאחר תאונת עבודה " אלא גם מאמרים נוספים בעניין תאונת עבודה כפי שצוינו לעיל בכל מקרה אין במאמר  מה עושים לאחר תאונת עבודה ובמאמרים האחרים באתר כדי להחליף ייעוץ ספציפי מעורך דין לתאונות עבודה ורק הוא יכול להגיד באופן בטוח מה עושים לאחר תאונת עבודה. במידה ויש סתירה בין הנאמר במאמר זה לבין הנאמר על ידי עורך דין לתאונות עבודה בייעוץ אישי, תמיד יש להעדיף את מה שנאמר על ידי עורך דין לתאונת עבודה על פני מה שכתוב במאמר. 

 

משרדנו שבחיפה  נותן שירות לנפגעי תאונות עבודה בן השאר לישובים הבאים: חיפה, כרמיאל, צפת,   חדרה,  קרית ים, קרית טבעון, עכו,נהריה, עפולה, קרית מוצקין , קרית שמונה,טבריה, קרית בנימין,קרית חיים,קרית מוצקין , קרית שמונה, קרית ביאליק,טירת הכרמל, עתלית, סביניה, קצרין, ראש פינה, כפר תבור,זכרון יעקב, יבניאל, קרית מוצקין, קרית ים, קרית ביאליק, קרית חיים, קרית אתא, בנימינהועוד...

משרדינו בתל אביב נותן שירות לנפגעי תאונות עבודה  באיזורים ובישובים הבאים :  ,תל אביב  אריאל, קרית אונו,גדרה,בת ים, כפר סבא, אשקלון,פתח תקוה,  קרית גת,  רמת השרון, אופקים, קרית מלאכי, , הוד השרון, נתיבות, תל אביב יפו, שדרות, גדרה, רמת גן, אריאל,חולון, נתניה גבעת שמואל, רמלה, לוד , ראשון לציון,  באר שבע, מודיעין, רעננה, יהוד , עומר,תל אביב, בת ים,   רחובות, הרצלייה, אשדוד, ועוד... 

מומלץ תמיד לבחור עורכי דין שנותנים שירות מקומי בערים השונות. אנו ממליצים לחפש עורכי דין לתאונת עבודה בחיפוש הבא: עורכי דין לתאונות עבודה בחיפה, , עורכי דין לתאונות עבודה בתל אביב,עו"ד לתאונות עבודה בתל אביב עורך דין לתאונות דרכים בדרך לעבודה חיפה,עו"ד לתאונות עבודה  ברמת גן , עו"ד לתאונות דרכים בדרך לעבודה חיפה, עורך דין לתאונות דרכים בדרך חזרה מהעבודה הביתה קריות, עורך דין לתאונות דעבודה דרכים באוטובוס, עו"ד לתאונות דרכים בדרך חזרה מהעבודה הביתה קריות, עורך דין לתאונות עבודה בעפולה,עו"ד דין לתאונות עבודה באוטובוס, עו"ד  לתאונות עבודה עם טרקטורון, רך דין תאונות עבודה  גבעתיים,  עורך דין לתאונות עבודה עם הרוגים, עורך דין לתאונות עבודה עם קטנוע, עו"ד  לתאונות עבודה, עו"ד לתאונות עבודה בכרמיאל, עורך דין תאונות עבודה  בתל אביב ,  משרד עורכי דין  לתאונות עבודה, עורך דין לתאונות עבודה בחיפה, עו"ד לתאונות עבודה בחיפה,עורך דין תאונות עבודה נצרת, עורך דין תאונות עבודה חדרה,  עורך דין לתאונות עבודה בקריות, משרד עו"ד לתאונות עבודה,עורך דין לתאונות עבודה בטבריה,עורך דין תאונות עבודה טירת הכרמל,עורך דין תאונות עבודה נהרייה, עו"ד לתאונות עבודה ברכבת ,עורך דין תאונות עבודה עתלית , עו"ד תאונות דעבודה נצרת, עורך דין תאונות עבודה קרית שמונה , עו"ד לתאונות דעבודה בטבריה, עורך דין  תאונות עבודה צפת , משרד עורכי דין תאונות עבודה קריות , משרד עורכי דין תאונות עבודה עכו, עו"ד תאונות עבודה  קרית שמונה , משרד עורכי דין תאונות עבודה תל אביב עורכי דין תאונות עבודה חדרה, עו"ד תאונות עבודה  חדרה, עורך דין ,זכויות נפגעי תאונות עבודה, זכויות נפגעי תאונת עבודה, תאונות עבודה בראשון לציון  עורך דין תאונות דעבודה נתניה  עועורך דין לתאונות עבודה ברמת גן , ועוד