פיצויים ממשרד הביטחון

פיצויים והטבות לנכי צהל 

 על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום, קיימות לנכי צהל זכויות והטבות שונות. חלקן באות לידי ביטוי בכסף ישיר וחלקן בהטבות שונות וכן בהחזר הוצאות. ואולם התנאי הראשוני שהתובע הוכר כנכה על פי חוק הנכים תגמולים ושיקום (נכה צהל) וכן שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 10% ומעלה. 

נכה צהל שנקבעה לו דרגת נכות בשיעור שבין 10%-19% יהא זכאי למענק חד פעמי על פי נוסחה הקבועה בחוק. נכון לכתיבת שורות אלה המענק החד פעמי לו זכאי נכה צהל שנקבעה לו דרגת נכות בשיעור של 10% הוא כ- 40,000 ש"ח. גובה המענק גדל באופן ליניארי עד לדרגת נכות של 19%. אם לדוגמא נקבעה לנכה צהל דרגת נכות בשיעור של 15%, הוא יהיה זכאי לכ- 60,000 ש"ח, כמענק חד פעמי.

נכה צהל, שנקבעה לו דרגת נכות בשיעור של 20% ומעלה, יהא זכאי לגימלה חודשית למשך כל ימי חייו.

חשוב לציין, גם נכה צהל שקיבל רק מענק נכות, וגם נכה צהל שמקבל גימלה חודשית, זכאים להטבות ולהחזרי הוצאות שונים. 

יש לציין שמקבלי הגמלאות זכאים להטבות משמעותיות יותר, בהשוואה למקבלי המענקים, והכלל הוא שככל שדרגת הנכות גבוהה יותר - כך זכאי הנכה להטבות משמעותיות יותר.

בין ההטבות לנכי צהל ניתן למנות את ההטבות הבאות: שיקום מקצועי, שיקום כלכלי ופיננסי, סיוע בשירותי דיור, סיוע בטיפולים ושירותים רפואיים, סיוע בניידות (החזקת רכב), סיוע בביגוד, יציאה לנופש (הבראה), סיוע ברכישת נעליים מיוחדות, הנחות במיסים שונים (לרבות מס הכנסה, מס רכישה, ארנונה ועוד), סיוע במענקים שונים למטרות לימודים, סיוע לנכה שעומד להינשא ועוד.

מומלץ לקרוא גם את הפוסטים הבאים לצורך תביעה נגד משר הביטחון. לשם כך לחץ:

פיצויים ממשרד הביטחון

מה עושים לאחר פציעה בצבא

פציעת חיילים בזמן חופשה

נכות ממשרד הביטחון החמרת מצב 

ועדה רפואית נכי צהל 

אנו משרד עורכי דין שמתמחה בתביעות כנגד משרד הביטחון.

 התקשר עכשיו לטל' 1-800-229-444 

 וקבע פגישת ייעוץ ראשוני עוד היום!